Augmented Reality för detaljhandeln - Augmented Reality i detaljhandeln
Butiksupplevelsen förblir avgörande, men den måste omprövas. AR-lösningar kan nu implementeras och kan återskapa kopplingen till kunderna och öka besöksfrekvensen. Samtidigt erbjuder digital marknadsföring i förstärkt verklighet allt fler innovativa alternativ för Retail 4.0.
Fjärrdemonstration
"Live Stream Shopping", "Personlig shoppare", "shoppingkonsultation" … eller hur man kan dra nytta av expertisen hos butikskonsulter utan att behöva resa.
Experter som säljer, kundorienterade plattformar som är optimerade, lättillgänglig programvara, fjärrdemonstrationer i AR är nu möjliga på ett enkelt sätt. Som spjutspets för nya innovativa lösningar är de framför allt en inkomstkälla.
Mål
• Nå kunder som är svåra att nå med mer flexibilitet
• Locka internationella prospekt som är svåra att nå
• Utvidga kundbasen med en innovativ bild
• Öka sin omsättning